... van de Protestantse Gemeente te Chaam c.a.?

Heeft u een mooie ervaring opgedaan in een kerk?
Heeft God voor u betekenis en wilt u uw geloof delen?
Voelt u zich thuis bij de mensen in de gemeente?
Dan kunt u zich aansluiten bij onze kerkelijke gemeente door lid te worden.
We zijn blij als u er bij komt.

Waarom lid worden?
Wat de kerk uniek maakt is dat de kerk een plek is waar tegelijk de verbinding onderling tussen mensen, en de verbinding met God centraal staan. Gemeenteleden zetten zich samen in voor het reilen en zeilen van de gemeente. Een ander doel van de gemeente is om te werken aan een betere wereld. Mensen die naar elkaar omzien en lief en leed delen. Mensen die geld en steun geven aan een medemens in nood. Mensen die oog hebben voor de wereld als leefomgeving en schepping van God.

Wat is lid worden?
Door lid te worden van de kerk geeft u aan dat u met de mensen van de kerk uw geloof wilt delen. De leden van de gemeente ontmoeten elkaar. Zij houden elkaar op de hoogte van hoogte- en dieptepunten van hun levens. En de gemeente houdt haar leden op de hoogte van diverse activiteiten.

Hoe kunt u lid worden?
Lid worden doet u door u in te schrijven in het ledenregister van de kerkelijke gemeente waarmee u zich verbonden voelt. Dat kan de kerk zijn waar u komt, of waar u in de buurt woont. Onze kerkelijke gemeente is het best bereikbaar via de scriba (secretaris), Els Leguijt-Lems. Als u nog niet eerder lid bent geweest van een kerk kunt u de vraag krijgen of u zich wilt laten dopen.

Wat kost het om lid te worden?
Als lid bent u vrij om te bepalen hoeveel u wilt en kúnt bijdragen. Zowel letterlijk als figuurlijk, want u kunt natuurlijk behalve in geld ook in (vrijwillige) tijd bijdragen.